Opravdový svět
ADRA v rámci svého programu Opravdový svět podporuje globálního rozvojového vzdělávání (GRV) na českých mateřských, základních, středních i vysokých školách už od roku 2006. Od roku 2020 spolupracuje i s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy v rámci projektu DIGITÁLNÍ VZDĚLÁVACÍ ZDROJ PRO VÝUKU ZEMĚPISU, který je spolufinancován Evropskou unií.
Co v globálním rozvojovém vzdělávání nabízíme?
- metodickou podporu pro pedagogy MŠ, ZŠ i SŠ
Vytváříme výukové materiály pro pedagogy, které nabízejí metody, informace, rady, příklady dobré praxe a další podporu, jak témata globálního vzdělávání zařazovat do výuky.
- semináře pro VŠ
Vedeme semináře pro studenty o globálních tématech a souvislostech, metodách a příkladech z praxe. Diskutujeme s nimi, jak GRV zapojit v jejich budoucí praxi.
Spolupracujeme s několika českými vysokými školami - Pedagogická fakulta Univerzity Hradec Králové, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, Institut poradentví a vzdělávání České zemědělské univerzity. Chcete se k nim přidat? Napište nám!
„Děkuji za nový pohled na globální problémy. Vidím, že to jde učit i jinak. Modelové lekce jsem si užila a doufám, že je použiji v praxi. Jsem ráda, že jsem poznala nové metody a méně práce s klasickým materiálem“ - studentka dálkového studia, účastnice kurzu Globální výchova, Ped. fakulta, Univerzita Hradec Králové, 2014
- podporu zapojeným základním školám v dlouhodobém programu Světová škola
Spolupracujeme se vzdělávacím programem Člověka v tísni - Varianty na tvorbě a koordinaci dlouhodobého projektu Světová škola, do kterého je v ČR zapojeno kolem stovky škol. Program podporuje nejen zařazování globálních a rozvojových témat do výuky. Motivuje žáky zamýšlet se a podílet se řešení jak globálních problémů, tak i problémů jejich místní komunity, obce či města.
Z čeho vycházíme?
Věříme, že jednání každého z nás ovlivňuje svět.
Děti a mladí lidé jsou aktivními členy společnosti, kteří přijímají odpovědnost za sebe, svou budoucnost a za svět kolem sebe. Snažíme tedy rozvíjet odpovědnost mladé generace ve vztahu k sobě, k druhým, k životnímu prostředí a podporovat participaci mladých lidí na rozhodovacích procesech jak na lokální tak i globální úrovni.
Vzdělávání jednotlivce chápeme jako celoživotní proces, naše programy proto usilují o rozvoj kompetencí k celoživotnímu učení, které jsou též součástí rámcově vzdělávacích programů pro jednotlivé stupně vzdělávání. Naše programy pracují se všemi složkami kompetencí, jak dovednostními, tak znalostními a postojovými. Cíle programů jsou vybírány v souladu s rámcově vzdělávacími programy pro jednotlivé stupně vzdělávání.
ADRA projekty globálního rozvojového vzdělávání realizuje od roku 2006 za podpory Ministerstva zahraničních věcí ČR prostřednictvím České rozvojové agentury. V roce 2008 převzalo nad programem záštitu Informační centrum OSN v Praze.
DIGITÁLNÍ VZDĚLÁVACÍ ZDROJ PRO VÝUKU ZEMĚPISU
Od roku 2020 spolupracuje ADRA s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy (Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání) v rámci projektu DIGITÁLNÍ VZDĚLÁVACÍ ZDROJ PRO VÝUKU ZEMĚPISU, který je spolufinancován Evropskou unií.
Doba realizace projektu: 1.1.2020-31.12.2022
Cílem projektu je rozvoj kompetencí žáků při práci s informacemi a tvorba metodické podpory pro výuku zeměpisných témat v globálních souvislostech pro učitele. Digitální vzdělávací zdroj, který během tohoto projektu vznikne, přispěje ke kritickému myšlení a rozvoji znalostí, dovedností, postojů a hodnot žáků na druhém stupni základních škol.