Co si o nás myslí ZŠ Třebenice
ADRA Česká republika

ADRA Česká republika

ADRA Česká republika

Array ( [0] => stdClass Object ( [id_category] => 44 [id_type] => 0 [id_alias_category] => [id_podstromu] => [id_parent_category] => 1 [id_document] => [id_root_node] => 1 [id_modul] => [id_user] => 73 [id_layout] => [title] => Oddělení vzdělávání [is_container] => [is_prefered] => [is_hide_column] => [is_perex] => 1 [is_private] => [is_deleted] => [address] => [url] => oddeleni-vzdelavani [urlfull] => oddeleni-vzdelavani [password] => [poradi] => 4 [hloubka] => 1 [left_node] => 936 [right_node] => 1169 [id_menu_vertical] => ) )
Oddělení vzdělávání
Main banner

Oddělení vzdělávání

 

 

Hlavní donoři:

Logo České rozvojové agentury

 

 

 

Jsme členy

 

 

Podporujeme

 

  

Podporují nás

  

         

 

 

  

 

 

Co si o nás myslí ZŠ Třebenice

16.3.2017

Zajímá nás, jak programy Opravdového světa vnímají žáci a pedagogové. Proto žádáme o zpětnou vazbu od všech škol, ve kterých programy realizujeme. Pár vět z klávesnice pedagogů škol nám pak napoví, co si žáci nebo studenti odnesli i z dlouhodobějšího hlediska.

 Mini výstava na téma odpovědné spotřeby A právě o to se s Vámi chceme podělit na příkladu ZŠ Třebenice. V rámci projektového dne jsme se zdejšími sedmáky celé dopoledne diskutovali, psali, četli, poslouchali, hledali argumenty, ale i kreslili a hráli scénky na téma skutečné ceny potravin. Věnovali jsme se potravinovému řetězci, plýtvání potravinami i jejich nedostupnosti. Paní třídní učitelka o tom pak napsala:

„Žáci ocenili zejména aktivity, které pro ně byly atraktivní - dramatizace, video. Do programu se zapojili bez problémů, některým se ale moc nechtělo přemýšlet (což je běžné i ve výuce). Z tohoto pohledu oceňuji práci lektorů, kteří se Doprava ovoce do supermarketů dramatickyintenzivně snažili zapojit všechny děti a vhodnou formou je zaujmout. To se jim také dařilo. Často střídali činnosti a snažili se, aby informace byly žákům podány zajímavou formou. Pokud jde o samotné získané informace, většina z nich byla pro žáky překvapující a diskutovali jsme o nich ještě následně ve výuce.“

Těší nás, když se téma našich programů objevuje i v pozdější výuce. Právě to je cílem našeho působení – propojovat a otevírat témata, která nejsou právě v osnovách a zároveň jsou klíčové k porozumění globálním souvislostem. Žáci ZŠ Třebenice pak shrnují, co se v průběhu programu dozvěděli nového:

 

Na světě je asi miliarda hladovějících lidí.

 Lidé v Africe moc jídla nemají a lidé

v Evropě a Americe je zbytečně vyhazují

do koše. Vyhodí se až 1/3 potravin.

Nejvíc lidé hladoví v Africe a Asii.

 Lidé často trpí hlady proto, že jejich

země postihla přírodní katastrofa

(povodeň, zemětřesení,…).

Plýtváme jídlem. Zbytečně se vyhazuje

jídlo, které se ještě může jíst. Doma

nakupujeme víc, než dokážeme sníst,

a pak jídlo končí v koši.

 V obchodech se zbytečně vyhazují potraviny,

u kterých skončilaminimální trvanlivost.

 Velká část potravin, které se dováží z 

exotických zemí (například ovoce),

se zkazí buď cestou ke spotřebiteli,

nebo se neprodá a vyhodí se.

 Lidé z chudých zemí, kteří pro nás sklízí

některé potraviny nebo pochutiny

(například kávu), je sami nikdy neochutnají.

 Dozvěděla jsem se, že existuje potravinová

banka. A že se využívá prošlé jídlo, ale ne

zkažené.



Kategorie: Oddělení vzdělávání



Fotogalerie