Projekt profesionalizace
Profesionalizace organizace ADRA o.p.s.
CZ.03.3.48/0.0/0.0/15_031/0002069
Tento projekt je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Zaměstnanost.
Doba realizace projektu: 1. 8. 2016 - 31. 7. 2018
V organizaci ADRA proběhl v roce 2016 procesní audit, na jehož základě byla stanovena doporučení na změny směrem ke zvýšení kapacity organizace a zlepšení kvality poskytovaných služeb. ADRA je vedle své zavedené sociální činnosti postavena před nové globální výzvy, které je třeba reflektovat. Hlavním výstupem projektu v 1. roce bude detailní strategický plán a řada návazných opatření, druhý rok projektu povede k nápravě chyb při implementaci a rozvoji kapacit organizace.
Činnost humanitární organizace ADRA lze rozdělit na dobrovolnickou činnost v přijímacích zařízeních, která je zprostředkována vlastními zaměstnanci a téměř dvěma tisíci dobrovolníků, a na činnost koordinace pomoci při mimořádných událostech v ČR i v zahraničí. Projektové aktivity jsou zaměřeny tak, aby splňovaly podmínky výzvy, tzn. výhradně na zaměstnance, kteří poskytují své služby (charakterem sociální služby) směrem k cílovým skupinám v ČR.
Hlavní zaměření projektu jsou dobrovolnická centra. V rámci dobrovolnických programů se ADRA zaměřuje na seniory, osoby s postižením, děti v dětských domovech nebo pacienty v nemocnicích. Dobrovolníci je navštěvují v přijímacích organizacích a chodí s nimi na procházky, čtou a naslouchají. Dobrovolníci jsou proškoleni, pojištěni a po dobu výkonu činnosti jim dobrovolnické centrum poskytuje potřebné zázemí. V České republice nyní funguje celkem 12 center ADRA. Tato centra plní roli prostředníků mezi přijímacími organizacemi a dobrovolníky.
Cílem projektu je sjednotit data a zajistit komunikaci mezi centry pro zeefektivní této činnosti.
Doplňkové zaměření projektu: koordinace mimořádných událostí v ČR. Aktivně se ADRA do pomoci zapojuje od roku 1997. ADRA aktivně pomáhá také při mimořádných událostech v zahraničí - zaměstnanci koordinující činnost v zahraničí však nejsou do projektu zahrnuti.
Projekt probíhá formou konzultací s experty a odborného vedení v klíčových oblastech: strategické plánování, Financování a fundraising, PR a marketing, lidské zdroje, Kvalita služeb a informační systém.
Výstupy projektu
Strategie organizace, poslání:
- Strategický plán na 5 let, specifikace případných nových oblastí sociální práce
- Odstranění bílých míst a slabých stránek, při současném neohrožení silných stránek
- Posílení prestiže organizace, lepší vnímání práce ze strany veřejnosti a dárců
- Profesionalizace organizace
Financování, fundraising - analýzy financování organizace, plán:
- Plán diverzifikace zdrojů, fundraisingová strategie
- Fundraisingový plán a manuály, definice vybavení pro fundraising, případně telemarketing, školení v oblasti fundraisingu, atd.
- Prohloubení dobrých vztahů se současnými dárci
- Evaluace měření dopadu
Lidské zdroje - školení pro zaměstnance, strategie:
- Vzdělávání v organizaci, koučink, mentoring,
- Strategie rozvoje zaměstnanců, školení v oblasti lidských zdrojů, vedení pohovorů,
- Výběr zaměstnanců, motivace, atd.
- Evaluace měření dopadu
Marketing a PR - revize vizuální identity organizace:
- Aktualizované webové stránky rozšířené o moduly pro dárcovství přispěvatelů, oslovení veřejnosti
- Komunikační strategie organizace
- Mediální školení, PR školení, marketingové školení
- Evaluace měření dopadu
Kvalita služeb/produktů
- Tvorba dílčích standardů služeb a procesů
- Informační systémy a intranet
- Evaluace měření dopadu