Češi jsou solidární při katastrofách. Přispívat pravidelně se stále učí
ADRA Česká republika

ADRA Česká republika

ADRA Česká republika

Array ( [0] => stdClass Object ( [id_category] => 42 [id_type] => 8 [id_alias_category] => [id_podstromu] => [id_parent_category] => 1 [id_document] => [id_root_node] => 1 [id_modul] => 10 [id_user] => 3 [id_layout] => [title] => Novinky [is_container] => [is_prefered] => [is_hide_column] => [is_perex] => [is_private] => [is_deleted] => [address] => [url] => novinky [urlfull] => novinky [password] => [poradi] => 24 [hloubka] => 1 [left_node] => 1592 [right_node] => 1593 [id_menu_vertical] => 928 ) )
Main banner

Novinky

Češi jsou solidární při katastrofách. Přispívat pravidelně se stále učí

24.10.2014

Pro občasný nebo výjimečný příspěvek se jednou za čas rozhodne každý druhý z nás. Avšak jen deset procent obyvatel České republiky ze svého příjmu pravidelně podporuje nějakou veřejně prospěšnou aktivitu. Pravidelné dárcovství přitom nemusí rozpočet domácnosti výrazně zatížit. Například prostřednictvím humanitární organizace ADRA a jejího dárcovského programu Mince denně mohou lidé přispívat na dobrou věc v řádech korun.

Pro podporu dlouhodobých charitativních projektů jsou pravidelní dárci, kteří přispívají třeba jen malým obnosem, klíčoví. „Právě s jejich finančními dary lze počítat v dlouhodobém výhledu,“ vysvětluje Michal Ševera z výzkumné agentury InsightLab. Ta zpracovala v polovině roku průzkum, ve kterém zjišťuje, jak a nač Češi přispívají. Výsledky ukázaly, že když nastane katastrofa, jako jsou třeba povodně, prokáže víc než polovina Čechů snahu finančně přispět zasaženým. S pravidelným příspěvkem ze svého příjmu však počítá pouze každý desátý člověk. Pro tyto lidi to znamená především osobní morální rozhodnutí, že chtějí pomáhat.

Podíl pravidelných a příležitostných dárců je silný především u lidí starších 65 let. Takových je dokonce 50 procent. Jejich hlavní motivací je solidarita s potřebnými. Ochota přispívat příležitostně a pravidelně roste také se zvyšujícím se vzděláním. Pravidelné dárcovství však považuje mylně mnoho z nás za „přepych“, který si mohou dovolit jen lidé s vyšším příjmem. Existuje ale řada programů, které umožní zájemcům přispívat částkami v řádech desetikorun až korun.

Dárcovský program Mince denně

Například program Mince denně humanitární organizace ADRA umožňuje dárcům učinit dobrý skutek již za jednu korunu denně. „Za třicet korun měsíčně můžeme pořídit jednu dávku speciální výživy pro dítě trpící akutní podvýživou. Za 150 korun už koupíme učebnice pro dva žáky ve slumových školách v Bangladéši na jeden rok,“ říká ředitel Adry Michal Čančík.

Z prostředků vybraných v programu Mince denně ADRA financuje jak domácí dobrovolnické programy, tak zahraniční projekty např. v Barmě, Mongolsku, Etiopii nebo v Bangladéši. „V roce 2013 jsme díky pravidelným dárcům poskytli rychlou potravinovou pomoc pro více než 850 rodin postižených povodní v Barmě v Karenském státu, vybudovali jsme zavlažovací zařízení pro drobné zemědělce na Haiti nebo jsme zajistili část vybavení a lékařských přístrojů pro dvě nemocnice v Etiopii. Letos jsme už použili část prostředků z programu Mince denně na pomoc lidem zasaženým povodní na Balkáně a nyní se chystáme uvolnit prostředky na rozvoj etiopského zdravotnictví a podnikatelské činnosti zemědělských družstev v Mongolsku. Chceme také pokračovat ve zlepšování přístupu ke vzdělávání pro děti a jejich rodiny z chudinského slumu Čalantika v Bangladéši a zaměříme se i na zajištění podpory komunitních aktivit v Barmě,“ dodává Čančík a zároveň všem dárcům i partnerům programu Mince denně děkuje. „Vážíme si všech, kdo jakkoli přispějí a zapojí se do pomoci potřebným. Díky pravidelným dárcům můžeme naše projekty dlouhodobě plánovat a to je pro jejich rozvoj velmi důležité.“ Více informací o možnosti dlouhodobě přispívat a přihlášku do programu naleznete na webových stránkách mincedenne.cz.

Na podporu programu Mince denně spouští ADRA koncem října další vlnu kampaně. Během ní bude v období mezi 27. říjnem a 5. listopadem zařazen do vysílání Českého rozhlasu audiospot, který vznikl díky skvělé spolupráci, s reklamní agenturou JWT, nahrávacím studiem AWR, panem Miroslavem Táborským, divadlem Semafor a Ochranným svazem autorů (OSA). Jim všem patří naše velké díky! 



Kategorie: Aktuality