Zelená linka města Příbram odbavila stovky hovorů
ADRA Česká republika

ADRA Česká republika

ADRA Česká republika

Dobrovolnické
centrum

Příbram
Main banner

Dobrovolnictví > Příbram

Informace z centra:

 

Sledujte nás na:

     

Dobrovolnické centrum ADRA Příbram

ČESKOSLOVENSKÉ ARMÁDY 145, PŘÍBRAM IV, 26101

Osobní schůzka na adrese je možná jen po předchozí domluvě na tel. čísle 608433252

 

--------------------------------------

 

Náš sbírkový účet na podporu Dobrovolnického centra je 808777808 / 0300, VS: 230  ⇓

 

 

 

Zelená linka města Příbram odbavila stovky hovorů

17.4.2020

Zelená linka města Příbram zahájila v souvislosti s šířením koronaviru svoji činnost v druhé polovině března. Je určena pro příbramské občany a zajišťuje pomoc seniorům, osobám zdravotně postiženým a samoživitelům v nouzi, kteří si tyto služby nemohou zajistit jiným způsobem.

Na telefonní čísla 800 555 600 a 800 444 401 mohou již zmínění občané volat od pondělí do pátku od osmi do patnácti hodin.

„Služby jsou rozděleny do čtyř kategorií. Dovoz nákupů, venčení psů, donáška léků, nábor dobrovolníků a podobné služby občanům, které pro město Příbram zajišťuje Dobrovolnické centrum ADRA Příbram. Sociální služby, jako např. pomoc s hygienou, je připraveno poskytnout Centrum sociálních a zdravotních služeb města Příbram. Na žádost také zajišťujeme dovoz textilních roušek, při které pomáhá i městská policie,“ uvedla pro pribram.cz Iveta Winterová, operátorka Zelené linky.

V prvním týdnu Zelenou linku kontaktovali hodně dobrovolníci, nyní je nejvíce požadavků na zajištění nákupů a léků. O roušky momentálně zvýšený zájem není, město je zdarma rozdávalo na náměstích. „Během celého dne také odpovídáme na dotazy, se kterými si občané neví rady. Například, zda a kdy je otevřený hřbitov, zda se platí v MHD, jakým způsobem si může volající nechat odebrat krev na testování koronaviru, zda je pro důchodce stále vyhrazena doba pro nákupy apod. Škála dotazů je opravdu široká,“ dodala s tím, že zaznamenávají i zpětnou vazbu v podobě děkovných telefonátů spokojených občanů. Do dnešního dne bylo zaznamenáno přibližně 700 hovorů. „Podle naší statistiky jsme na žádost rozvezli 448 roušek. Obrátilo se na nás také 68 seniorů, kteří potřebovali pomoct s nákupy nebo třeba vyvenčit psy. Dotazů bylo 145, ale také volají dobrovolníci, těch jsme zaznamenali 39. Velké díky patří také Odboru školství kultury a sportu, který nám poskytl své kanceláře. V nejposlednější řadě bych touto cestou poděkoval všem zaměstnancům města, kteří se do provozu Zelené linky zapojili,“ shrnul dosavadní provoz vedoucí linky, Vlasta Ševr.

zdroj: pribram.cz

foto: pribram.cz_Tomáš Pečenka

autor: Tomáš Pečenka



Kategorie: Příbram