Vzdělávání mezi plechy
Cílová skupina: studenti SŠ
Počet účastníků: maximálně pro 32 žáků
Délka: 90 minut (2 x 45 min.)
Anotace:
V programu studenti interaktivní formou blíže s Bangladéšem, konkrétně nahlédnou do hlavního města Dháka. Seznámí se s životem lidí ve slumu a podívají se i do vzdělávacího centra ve slumu Čalantika v Dháce, které podporuje organizace ADRA, o. p. s. Program ukazuje vzdělání jako jeden z možných nástrojů k potírání chudoby a nastiňuje situaci v Bangladéši a vzdělávací politiku jednoho z nejlidnatějších států světa.
Konkrétní cíle:
• Studenti se seznámí s konceptem SDGs (MDGs)
• Studenti si uvědomí souvislost mezi dostupností vzdělání a snižováním chudoby
• Studenti se seznámí podrobněji s rozvojovým projektem ADRA, o.p.s. - vzdělávací centrum ve slumu Čalantika v Bangladéši
RVP pro gymnázia: průřezové téma Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech
Téma: Globální problémy, jejich příčiny a důsledky: mezinárodní migrace a migrační politika, azylové a uprchlické hnutí.
Rozvíjené hodnoty a postoje: Vnímat dopady a důsledky globalizačních a rozvojových procesů, rozlišovat mezi nimi příznivé i nepříznivé prvky a jevy, učit se hledat kompromisy; zaujímat konstruktivní postoje k naléhavým otázkám míru a lidských práv v konkrétních životních situacích.
Rozvíjené vědomosti, dovednosti a schopnosti: Myslet systémově a hledat souvislosti mezi jevy a procesy; spolupracovat aktivně a efektivně s jinými lidmi, vcítit se při poznávání a posuzování jejich názorů do situace a prostředí, ze kterého vycházejí jejich přístupy; vytvořit si na základě osvojených informací vlastní názor, umět ho vyjádřit a obhajovat ho argumentací v diskusích o politických, ekonomických a sociálních problémech v kontextu s evropskými a globálními vývojovými tendencemi; umět přijmout názor ostatních a korigovat své původní pohledy na danou problematiku.
Základní pojmy: Bangladéš, vzdělání - placená a povinná předškolní docházka v Bangladéši, SDGs (MDGs), slum, dětská práce